1. Om EKAA Företaget är baserat på Brogatan 5, 252 66, Helsingborg, Sverige. Om du vill komma i kontakt med oss, skicka ett e-postmeddelande till support@ekaa.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så kommer vi att svara dig så snart som möjligt.
2. Beställning När du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen hittar du all information om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Om det finns något fel i orderbekräftelsen måste du kontakta oss omedelbart via e-post till support@ekaa.se
3. Leverans Våra normala leveranstider är 2-5 dagar inom Sverige. OBS! Beställningar som görs på helger skickas tidigast på följande måndag.
Skulle det uppstå leveransförseningar (utan att vi har meddelat dig om en längre leveranstid), vänligen kontakta oss på e-postadressen: support@ekaa.se
4. Priser Alla priser inkluderar 25% moms.
5. Ångerrätt Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstadgad 14-dagars ångerrätt som gäller från den tidpunkt du har mottagit en vara som du har beställt.
5.1 När du utövar din ångerrätt: Du måste meddela att du ångrar ditt köp. Meddelandet ska skickas till support@ekaa.se. I ditt meddelande ska ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och vilken vara retur gäller för framgå tydligt.
Du ska returnera produkterna till oss omedelbart och senast inom de lagstadgade 14 dagarna efter ångerrättsmeddelandet.
Du ansvarar för returfrakten, leverans och produktens skick vid retur. Produkterna ska därför skickas väl förpackade och i originalförpackning.
Vid återbetalning förbehåller vi oss rätten att dra av ett belopp motsvarande värdeminskningen jämfört med produktens ursprungliga värde när produkten är använd eller skadad.
6. Reklamationer Vi inspekterar alla produkter innan de skickas till dig. Om produkten ändå är skadad eller felaktigt skickad vid ankomst, åtar vi oss enligt gällande konsumentskyddslagstiftning att åtgärda felet utan kostnad för dig. Du måste alltid kontakta oss för godkännande innan du returnerar en defekt vara. Reklamationen ska skickas omedelbart efter att felet upptäckts.
6.1 Hur går du tillväga med en reklamation? Eventuella fel och brister måste alltid rapporteras till support@ekaa.se, där du anger ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer, en beskrivning av felet samt tydliga bilder. Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, kommer vi att återbetala dig för den defekta produkten enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakten vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att produkten inte är defekt enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Begränsning av ansvar. Vi accepterar inte ansvar för förseningar/fel på grund av omständigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, brand, krig, statligt beslut, minskad eller utebliven leverans från en leverantör.
7. Produktinformation Vi reserverar oss för tryckfel på denna webbplats samt slut på produkter. Vi garanterar inte att bilderna återspeglar produktens exakta utseende då viss färgskillnad kan förekomma beroende på skärm, foto och upplösning. Vi försöker alltid att visa produkterna så noggrant som möjligt.
8. Information om Cookies Enligt lagen om elektronisk information ska besökare på en webbplats informeras om att cookies används. Informationen i cookien kan användas för att följa en användares surfande. En cookie är en liten textfil som den webbplats du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner.
9. Personuppgifter Genom att handla hos EKAA by Sweden godkänner du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi skyddar din integritet och samlar inte in mer information än vad som är nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller överför aldrig dina uppgifter till tredje part utan laglig grund. EKAA by Sweden är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du har lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning och vid de tillfällen du har begärt nyhetsbrev eller erbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen efter dina individuella behov. Nedan följer en sammanfattning av hur vi lagrar och behandlar dina uppgifter i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR). https://www.datainspektionen.se/other-lang/.
9.1 Vad är personuppgifter? Personuppgifter är all information som kan hänföras till en fysisk person, direkt eller indirekt. 9.2 Vilken information lagrar vi? För att kunna hantera din beställning och besvara frågor som rör din beställning (kundtjänst) lagrar vi ditt för- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en laglig grund att behandla dem, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att följa en lagstadgad skyldighet enligt exempelvis bokföringslagen. 9.3 Laglig grund I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker med ditt samtycke.
9.4 Vilken information delas och för vilket syfte? 9.4.1 Betalningstjänst Vid ett köp delas information med vår betalningstjänst. Det som lagras är för- och efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Om du väljer att betala med faktura sparas även personnummer hos betalningstjänst. Information lagras för att fullfölja köpet och skydda parterna mot bedrägerier. De betalningstjänster (betalningslösningar) vi använder är: Stripe, Klarna, Paypal och Swish. 9.4.2 Fraktbolag För att leverera dina beställningar och fullfölja vårt avtal måste vi dela viss information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är för- och efternamn samt adressinformation för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även delas med fraktbolaget för avisering. 9.4.3 Nyhetsbrev Om du har valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas ditt för- och efternamn samt e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta görs för att hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden för marknadsföringssyfte.
9.5 Rätt till tillgång Du har rätt att ta emot utdrag från all information som finns om dig hos oss. Utdraget levereras elektroniskt i ett läsbart format. 9.6 Rätt till rättelse Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är ofullständig. 9.7 Rätt att bli glömd Du kan när som helst begära att informationen om dig tas bort. Det finns få undantag för rätten till radering, till exempel om den måste bevaras eftersom vi måste uppfylla en rättslig skyldighet (exempelvis enligt bokföringslagen). 9.8 Ansvarig för dataskydd EKAA by Sweden är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och säkerställer att reglerna följs. 9.9 Hur vi skyddar dina personuppgifter Vi använder branschstandarder som SSL/TLS och engångs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
10. Ändringar i de Allmänna Villkoren Vi förbehåller oss rätten att göra ändringar i villkoren när som helst. Ändringar i villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses accepterade i samband med beställningar eller besök på webbplatsen.
11. Tvist och val av lag Om en tvist inte kan lösas i samförstånd mellan företagets kundtjänst och kunden kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. Vid tvist följer vi beslut från ARN. Tvister om tolkning eller tillämpning av dessa allmänna villkor ska tolkas enligt svensk rätt.